SAHABAT~~


Hari ni sesi pertama pembelajaran sudah bermula...tapi...macam-macam aktiviti telah dianjurkan..bla..bla..bla…aku dah macam tak sabar dah nak belajar(cewahh)..bosang dowh duduk umah....seperti biasa...sampai sekolah pukul 7.50am...dan seperti biasa jugak kena tulis name(sebab datang lewat)…gagagaga sampai je kat sekolah…seperti biasa…ezzzzzz awak nak kemane tu meh kat sini tulis nama jangan nak lari pulak!!!!! Ade je org yang jerit kat aku…siyes aku rindu suasana macam ni..dah sebulan lebih aku tinggalkan sekolah ss ni…rindu giler!!...masuk je kat class..cikgu dah tercegat kat meja….

Aku:selamat pagi cikgu..(buat muka tak bersalah)

Cikgu:ezz..bakpe sampai lewak…(dailek ganu)

Aku: jem cikgu..sebab kat durian burung jalan orang tengoh bekki(baiki#)..(kalis yang paling berkesan)hohoho..

Cikgu:owh..dakpe ahh…awok gi duduk kat tempat awok..

Aku:terima kasih cikgu…
Maka bermulalah subjek pertama tahun ni…dengan add math..yess!! aku memang minat add math..


Jam menunjukkan dah nak dekat 10.15am…mcm tau-tau je perut aku mula keroncong…`lapo weh’
Ringgg!! Loceng bunyi…wahh!! dah rehat..

Yana:oitt!ezz jom gi kantin rindu giler kat mee sup makcik kantin…

Aku:memang doh rindu weh tapi mu belanja aku ar!! Rindu kat air sirap makcik kantin..hahaha

Yana:ok..aku belanja..

Aku:yeayyy…

Yana kawan baik aku…dari sekolah rendah kami bersama dan tak pernah berenggang..siyes aku sayang giler kat dia…dia ah teman aku susah..teman aku senang..teman aku nangis..dia memang kawan baik aku…

Yana:ezz mu perasan dok muke mu nampak putih and cubby sikit.
.
Aku:sebulan duduk dumoh dowh..tapi cube mu tunggu seminggu lagi….mu tengok ar hitam mula engkara `sunburn’….

Sekolah aku memang hampir sangat dengan laut…dan diantara sekolah paling lama di Bandar Kuala Terengganu..dan dikenali sekolah cluster yang paling mantap prestasi(cewahh puji sekolah sendiri…I LOVE U SS)dan antara sekolah yang paling luas kawasannya…dan…angin pantai tak yah cakap ar…perghhh..memang nyaman dan cantik…tapi sedikit panas..sebab hampir dengan laut….

Ring!!loceng bunyi..
Semua dak ss masuk ke class masing-masing…
Pelajaran diteruskan…sehinggalah kol 1.00pm
Balik pukul 1.00 (untuk bulan januari sahaja)..
Bila loceng berbunyi menandakan waktu persekolahan sudah abis…..
Bising(takyah nak cakap ar la time tu) sebab masing-masing cari kawan masing-masing..termasuk aku ngan yana…cari eda...anis…sara..anna..tasya..aku rindu korang….

Aku:Wasuppp!!! lame siod tak lepak ngan korang…weh jom kita beli air jagung kat bawah jejantas!!

Anis:set!!!ezz belanja…

Aku:no hal maaa…jom ar..kita gi aku belanje…

Kekawan:yeay!!!..sonok sangat…sebab kami berkumpul balik…
Minum-minum…makan kopok leko..jam dah kul 2.00pm…tetibe ternampaklah kereta mak aku…
Aku:ok lah makcik..berape semua?..

Makcik:lapan riyar(ringgit)…

Aku:dah…(sambil mengulur duit lapan ringgit)
Ok lah beb aku chow lu mak aku dah sampai…

Kekawan.:.ok ezz thanks…aku sayam ke mu…esok kita lepak lagi..

Aku:no hal …ok set..esok anis belanja pulak!!.. esok kita lepak kat kantin jekk

Anis:ok lah..aku belanja nasi ayam..set!

Kekawan:yeayyy…makan free lagi..

Sampai dalam kereta..aku tersenyum puas kerana jumpe kekawan yang dah sebulan lebih tak lepak sesame…
Sambil berfikir…kalau lah aku tak jumpe kawan aku lepas spm nanti…ape yang aku rasa…
sedih!!!huhuhu..tapi itulah kenyataan yang harusku terima...Inilah yang dipanggil kawan sejati...semoga kami berjaya dalam hidup kami didunia dan akhirat....insyaallah...
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to " "

Catat Ulasan

Copyright 2009 bulan berbicara~~
Free WordPress Themes designed by EZwpthemes
Converted by Theme Craft
Powered by Blogger Templates