MENYESAL DULU PENDAPATAN..MENYESAL KEMUDIAN TAK BERGUNA~~

Dalam suratkhabar ade tertulis yang keputusan PMR akan keluar pada 30hb..

Aku: waaaa…..debo wehh!!

Apakah keputusan aku nanti akan menggembirakan atau membuatku menangis?...
Selepas hari yang aku tunggu itu tiba…iaitu 30hb….
Di pagi yang hernin aku bangun awal…untuk ke sekolah untuk
mengambil keputusan PMR…tapi pagi tu sempat gak layan facebook..hahahah…
Jam menunjukkan pukul 10.45 pagi…

Mama pun dah siap untuk menghantar aku ke sekolah..

Mama: eyra cepat!!! awak dah sedia untuk ke sekolah ambik result awak?

Aku: dah mama…tapi debo weh!

Mama: hahahah…masa suruh baca buku dulu awk tak fikir debo?..

Aku: lantak lah…apa-apa pun keputusan hari ni kena terima ar sebab benda dah buat…huhuhuh

Setibanya aku di sekolah..

Aku:..nak turun ke tak nak..nak turun…ke tak nak…

Mama: awak nak suruh mama ambik ke awak nak ambik sendiri?

Aku: ishh takyah ar mama biar eyra ambik..sebab kalau mama ambik lagi teruk eyra kena marah…
Mama: okey..awak ambik..

Kaki aku pun melangkah keluar dari kereta..
Masuk ke dewan sekolah iaitu Dewan Gemilang Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Sulaiman..bila sampai disitu mata aku terus ternampak guru class aku iaitu Cikgu Julaiha..Cikgu Julaiha melihat aku dengan wajah macam sedikit hampa…wahhh!!
Hati aku makin bedebo..ape ni?...aku pon dihulur tiga keping kertas…2 kertas kuning dan 1 slip..aku bukak alangkah terkejut berok aku…dapat _A…_B…Fuhhh!!! Hampehhh
Malu ar aku….malu…malu…kawan-kawan aku dapat 8A tanpa B…tapi aku ade B…malu…malu…malu..wwwaaaaaaaaaa….
Rasa macam tak nak berjumpa dengan kawan-kawan sebab malu dengan mereka…
Aku pon terus masuk ke kereta…mama tanya..

Mama: macam mane eyra?

Aku: tak boleh 8A mama…huhuhu
Mama: habis boleh berape?

Aku pun hulurkan slip putih ke mamaku

Mama:hahahahh…padan muka awak!!!kan mama dah kata awak jangan leka..ni tak tenet 24jam…mycepeh apa tah…facebook la..prenster la…menyesal dulu pendapatan menyesal kemudian tak berguna..bla..bla..bla..bla…
Aku tak berkata apa-apa sebab aku tahu apa yang mama aku katakan itu memang betul..Rasa macam bersalah dan insaf kejap..huhuh..tapi sepanjang hari aku teruk kena kutuk dengan adik,abah,dengan mama sekali…tapi aku buat dekkk je..lek sudey..

Pengajaran~~ikut nasihat ibubapa..jangan degil demi masa depan yang sempurna untuk diri kita bukan orang lain
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to " "

Catat Ulasan

Copyright 2009 bulan berbicara~~
Free WordPress Themes designed by EZwpthemes
Converted by Theme Craft
Powered by Blogger Templates