KISAH BUDAK YG SUKE BUAT KERJA “LAST MINUTE”

Aku katakan kisah ni takde kena mengena dengan orang lain…ni memang kisah benar yang terjadi kat aku…yang suka menangguhkan kerja tak kira kerja ape pun termasuk kerja sekolah aku,mahupun kerja kursus…Ade ke patut? aku boleh rilek lagi walaupun time tu exam dah nak hampir sangat……haishhh…tak patut betul aku ni…Tahun tu aku nak ambik exam PMR…masa trial keputusan aku memang terok abis ar…aku jadi panic takut pun ade..sebab exam dah nak dekat..

Aku :ape harus aku buat ni …

Aku :mati ar aku.. exam dah nak dekat”..

Aku :tolong!! Ape yang harus aku makan supaya otak aku jadi
pandai dengan cepat..

kepala ni mula pikir yang bukan-bukan…

Aku :ishhh..aku kena jumpe doctor ambik ubat biar otak aku ni cepat sikit terima ape yang aku baca…

Keesokkan harinya aku pergi jumpa doctor ditemani mama aku…atas alasan aku stress sebab nak exam..migrainlah ape lah..hahahah alasan aku macam logic gak..
Aku pun mintak la doctor ubat.

Aku :doctor.. ade tak ubat yang boleh buat orang bijak dengan cepat?....hahahha

Doctor tu tersenyum…dengan nada sinis dia jawab..

Doctor :ada.. tapi awak makan ubat tapi kena baca buku gak..

Aku :owh..ada rupanya ubat macam tu ekk…

Gembiranya aku time tu..YESS!!! selamatttt..
Balik dari clinic aku pun makan…
Sejam kemudian ~~

Aku : ehh tak de rasa apa-apa pon..

Aku :Ke tak cukup dos sebab badan aku tinggi and gemok gak ar…
Kena up sikit dos ni biar power sikit…sebab masa dah tak cukup… exam dah nak dekat…sangat…

Keesokkan hari lepas makan sarapan aku ambik ubat aku up dos ikut suke aku…hahahah aku makan 2 biji bersamaan dengan 1000 mg…giler aku..hahahaha
Lepas je makan.. hari tu mata aku terang pelik..tak mengantok seperti biasa…Boleh berjaga sampai lewat malam…memang kompom dos ni ngam dengan badan aku…

Aku: ehh.. baru cukup dos!!

Pada hari ke tiga…seperti selalu lepas sarapan aku ambik ubat untuk di makan(mengikut dos aku sendiri)…sampai lah hari ke empat aku makan ubat ikut dos aku sendiri..
Pada hari kelima lepas sarapan mama tanya..

Mama: eyra kenapa baru lima hari makan…ubat awak dah nak habis?...

Aku: eyra makan dua biji mama satu hari..sebab sebiji tak power ar mama tak rasa apa-apa pon…

Mama: ya allah eyra awak nak mati ke?makan ubat ikut dos awak!!!..dengan nada marah..

Sehari aku kena membebel dengan mama…

Pengajarannya~jangan lebih pandai dari doctor..hahahah



Photobucket
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to " "

Catat Ulasan

Copyright 2009 bulan berbicara~~
Free WordPress Themes designed by EZwpthemes
Converted by Theme Craft
Powered by Blogger Templates