Tahap pendidikan aku,

Pasal pelajaran pulak…Aku mendapat pendidikan awal di Tadika St Teressa,Kuala Terengganu.Kemudian aku berpindah ke Johor kerana ayah aku akan menyambung pelajarannye peringkat “master” di UTM,Skudai..Pada masa yang sama aku juga telah tukar tadika..di Tadika Happyland…Setahun kemudian naiklah aku ke peringkat sekolah rendah.Aku bersekolah di Sekolah Kebangsaan Taman Univercity 1,Skudai,Johor.Aku dan family aku menentap di Johor selama dua tahun setengah.Setelah ayah aku berjaya menerima “master degree”.Aku pulang semula ke kampung halaman aku iaitu Kuala Terengganu kerana ayah aku ingin menyambung pelajarannye ke peringkat “PHD” sambil berkerja dengan kerajaan negeri Terengganu.Aku tukar sekolah lagi,aku bersekolah di Sekolah Kebangsaan Sultan Sulaiman 2 sehinggalah aku menduduki peperiksaan “UPSR”..dan memperolehi result yang sederhana..untuk masuk ke Sekolah Menengah Kebangsaan Sultan Sulaiman..yang dikenali sebagai sekolah cluster ar kat Terengganu..Bersekolahlah aku disitu.Aku menduduki “PMR”pulak memperoleh result yang sederhana dan memperoleh kelas aliran sains tulen…Emmmm…sebut-sebut pasal sekolah dan pendidikan ni…bagaimana pula dengan cita-cita aku…Pasal cita-cita…orang macam aku ni ade ke cita-cita?hahaha….kalau berangan ape salahnye…hemmmm..aku nak jadi doctor…macam tu ke dipanggil cita-cita?Tapi untuk menjadi seorang doctor perlu berusaha keras tapi aku ni seorang yang berusaha keras ke?haihhhh…takkkk…sebab bab-bab baca buku ni seperti telah set dalam kepala otak aku sebab perkataan yang akan keluar dari mulut aku iaitu “malehhh”,”lekk luu”..Boleh ke? orang macam aku capai cita-cita..Insyaallah bolehnye kalau ade rezeki…untuk menyedapkan hati aku…hahaha
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS

0 Response to " "

Catat Ulasan

Copyright 2009 bulan berbicara~~
Free WordPress Themes designed by EZwpthemes
Converted by Theme Craft
Powered by Blogger Templates